Gå till innehåll

Förlängd stativ på stativ - Belysning


Jojosurf

Recommended Posts

Jag söker ett enkelt stativ som kan förlängas vid behov och som kan monteras på ett befintligt kamerastativ.

Jag vet att jag kan skaffa ett belysningsstativ, men det blir så mycket utrustning och jag försöker hålla nere budgeten genom att bara skaffa en extra förlängare till ett lågt pris.

Jag har försökt googla, men jag hittade inget.

Jag skulle vara tacksam för hjälp med vad sådana förlängare kallas.

 

 

Stativ1.jpg

Stativ2.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är inte helt säker på om jag förstår dig rätt, men det är väl det vanliga problemet med man behöver en "pinne" som i ena änden har en "honkontakt" och i andra änden en "hankontakt". Sådana problem brukar uppmuntra gör-det-själv-entusiaster. Så det finns nog personer som själva byggt något, och lagt upp tips.

Samma princip som när man själv ska tillverka mikrofonbom. Så om du inte kommer på något annat så kan du börja med att leta förslag där. I princip handlar det ju om att du behöver två kontakter, som sitter i var sin ände av något styvt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...