Frallan Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 Jag har en Panasonic NVGS75. Har lite problem då jag vill få överalla filmer från bandet till datorn. Det följde med en skiva där jag har installerat MOTION DV STUDIO 5.3 och en massa drivutiner till USB'n, osv.. Men då jag skall ta filmerna från bandet till datorn står det i MOTION DV STUDIO: "No video device is connected with the personal computer." Har kopplat USB kabeln jag fick med och testat alla USB "hål" i datorn. Det ända som kommer upp i Den här datorn är en mapp som heter "Flyttbar Disk (G:)" och när jag öppnar den står det sätt in en disk i enhet G:. Så det verkar vara något med drivutinerna eller? Tack på förhand! 0 Quote
Ior Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 Du använder Firewire för överföring av film, USB är bara för foton etc. Den hittar helt enkelt ingen inkopplad enhet via Firewire... 0 Quote
Apeman90 Posted July 10, 2005 Posted July 10, 2005 med panasonics kameror kan man överföra via usb men det blir fult och hackigt. jag köpte firewire nyss och är nöjd och glad=) testa caputre=) 0 Quote
Recommended Posts