goodtimes Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 Jag har en sunkig Nikon Coolpix775 som var en utgående modell då jag köpte den för 2.5 år sedan.... Den är bra på att vara dålig! :-) Den tar rätt fina bilder, måste jag medge, men fan....man hinner ju somna innan aset behagar reagera på knapptryckningar... Hur som helst, nu är det så att Flashkortet på 128 MB Ibland inte fungerar när jag ska ladda över bilderna till datorn! Nu är det så att jag laddat ner ett bildbehandlingsprogram from Google, Picasa, http://www.picasa.com/ Detta startar varje gång jag pluggar in kameran och det är möjligt för mig att ladda ner bilderna den vägen! Kortet verkar må dåligt varje gång jag raderar bilder. Om jag formaterar om kortet så fungerar det. Om jag tar bort "ett mindre antal" bilder verkar det också fungera. Jag funderar på att köpa ett nytt kort, men det kanske inte är det som är felet? Eller man kanskekan lösa det på annat vis? 0 Quote
Lasse_laser Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 Hmm ingen riktig aning, men för min mp3-spelare löste jag en massa strul med dom korten genom att formatera till en annan fat, typ kör du fat 32 så testa formatera den till fat 16 och vice versa. 0 Quote
goodtimes Posted June 9, 2005 Author Posted June 9, 2005 Tack för ditt svar! Vi pratar om olika saker, har jag en misstanke om! Jag formaterar mitt kort direkt i kameran. Där finns inga valmöjligheter... 0 Quote
Recommended Posts