_nemo_ Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Så vad tror ni om remaken av den underbara "The wicker man". Nu med Nicholas Cage i huvudrollen och Neil Labute i regissör-stolen. BTW här är en teaser poster. http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=20343 Vad tycker ni om orginalet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikD Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Jag tror att den kan bli helt ok. Orginalet är en av mina personliga favoriter. Det är svårt att säga något om filmen utan att förstöra för de som inte sett den. :) Det ska va den oklippta versionen trots att bildkvaliteten är riktigt pissig emellanåt. Konstigt att den inte finns i svensk utgåva. Det måste ju vara en av Britt Eklands bättre rollprestationer. :) Lite synd att May Day lades på is. Det var ju orginalregisörren som skulle gjort en ny film på i stort sett samma tema med C Lee å allt. Nu vet jag iof sig inte om det är rätt regissör som gör remaken. Skulle va kul om Peter Jackson (för att göra den naturskön och sagolik men samtidigt bisarr) eller David Cronenberg (för det primitiva köttsliga tänkade) hade regisserat den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raoul _duke Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Eller varför inte David Finsher??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts