bananskal Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Mina filmklipp hackar och rycker efter att jag exporterat ut dom från Premiere. Kan det vara datorn som inte hinner med? Kommer problemet att lösas då jag kodar om det i Encore? Mycket tacksam för svar!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eimermusic Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Förutsatt att den inte ÄR fel-exporterad: Det kan ganska ofta bero på att datorn inte orkar spela upp filmen. Kolla hur många sekunder filmen är och hur många MB/GB den är. Då kan du räkna ut hur många MB per sekund den måste dra från disk för att spela upp filmen. 30 så gäller att ha en riktigt ny dator. Det kan även vara att codecen är för tung för datorn att "räkna fram" varje bildruta. Moderna, smarta codecs kräver moderna datorer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bananskal Posted May 31, 2005 Author Share Posted May 31, 2005 Det var tydligen Creative player som gjorde det hackigt. Körde det i Media Player istället och då flöt det på perfekt! Nu ska jag bara försöka lösa problemet med flimmer på loggan.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts