bananskal Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Tänkte uppgradera min pc så att den klarar avancerad videoredigering. Tänker klippa i Premiere Pro. Vilken prestanda är nödvändig? Vilken hårddisk? (Tex, hur snabb..) Grafikkort, Minne, Processor? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yucca Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 kolla på adobes hemsida http://www.adobe.com vad de föreslår. håller själv på att bygga en dator för videoredigering.... oftast är det RAM-minnet som man skall satsa på; gärna 1 Gb helst 1,5! vad gäller grafikkortet finns det 1000 och 1 möjligheter, det beror på om t.ex vill ha två skärmar, så måste du se efter ett kort som är designade för detta. ex. Matrox... Smaken är som baken vad gäller processor; redigeringsprogammens hemsidor föreslår ofta en Pentium processor helst över 3 Ghz, men själv kommer jag att ta en AMD Athlon 64 3500+ 2,2 Ghz. Motsvarar (tror jag om jag förstått rätt!!!!) en Pentium 3,5... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts