Jump to content

premiere - flytta projekt mellan datorer?

darko

Recommended Posts

jag sitter just nu på en stationär pc där jag använder mig av adobe 7.0.

jag håller på med redigering av en stillbildsfilm...

grejen är den att jag om några dagar måste skicka iväg min stationära...

jag har en bärbar dator som jag tänkte använda istället....

själva filmen är mer eller mindre klar...

nu undrar jag vad det är för något jag ska föra över från min stationära till den bärbara? jag gissar på att det är projekt-filen, och mappen där jag har mina stillbilder.

men är det några mer saker jag ska föra över? några mappar som sparas i adobe-mappen någonstans?

[citat=Santafantasma]har du gjort några texter i premiere måste du flytta över dom också...helt enkelt allt!=)[/citat]

jo... men i vilken mapp? vart ligger grejerna (ljud/klipp/effekter/stillbilder osv) som jag jobbat, lagt in i premiere på timelinen?

vilken mapp sparas alla grejer som gör att, jag - om jag flyttar över alla grejer från min stationära till min bärbara - kan se, när jag öppnar upp mitt projekt att allt ligger där det ska i timelinen...

hm blev rörigt.. hoppas du förstår..

Var dina grejer --capturade filmer, projektfiler, previewfiler, titlar osv-- sparas ställer du själv in i dina project settings. Finns väl nån standarddirectory typ c:\adobe\premiere\??? det kan du ju kolla själv i programmet.

Sen övriga filer som du har använt stillbilder osv. vet du nog bäst själv var dom ligger, antagligen där du sist la dom.

Sen när du har flyttat projekt filen så kommer den att varna dig för vilka nödvändiga filer som du har missat att flytta, det står väl "file offline" eller nå sånt, men då e det bara att dra över den i efterhand .