Jump to content

Recommended Posts

Posted

Söker testläsare till ett Film-manus innan genre feelgood komedi som jag precis skrivit klart. Detta är första version av manuset så mycket behövs självklart göras med det. Men vad är frågan. Manuset ligger på straxt under 17.000 ord och är 100 sidor långt. 

Skriv till min mejl om du är intresserad, söker både entusiaster, erfarna författare och kritiker: Simon.hallgren55@gmail.com

Posted

Bra jobbat. Din storyline har stort potential. Jag hittar bara ett potentiellt problem framöver. När jag studerar din story ser jag att du i början av berättelsen inte säger något om hans familjesituation, som i slutet är den stora poängen. Är det huvudsakligen en film om att rädda familjen eller en film om att rädda pizzareceptet?

LOGLINE 1: En arbetsnarkoman som förbiser sin familj åker till Italien där han lär sig återskapa sin fars pizza recept, som sedan hjälper honom att lära sig trivas mera hemma än på kontoret.

LOGLINE 2: En man som inte kan uthärda sina lunchraster utan sin bortgångne fars hemmagjorda pizza måste resa till Italien för att lokalisera sina släktingar och förhoppningsvis lära sig att återskapa sin fars recept.

• 4 weeks later...
Posted

Wow!
Vilken story! Den här filmen vill jag se!
Vill/kan dock inte binda upp mig på att läsa. Har för lite tid för det 😕
Hoppas någon kan hjälpa dig att realisera filmen!