Hallgren1993 Posted March 21 Share Posted March 21 Söker testläsare till ett Film-manus innan genre feelgood komedi som jag precis skrivit klart. Detta är första version av manuset så mycket behövs självklart göras med det. Men vad är frågan. Manuset ligger på straxt under 17.000 ord och är 100 sidor långt. Skriv till min mejl om du är intresserad, söker både entusiaster, erfarna författare och kritiker: Simon.hallgren55@gmail.com STORY Jonathan är ung, jobbar hårt inom finans och har nästan allt han vill ha, tills en dag när hans Italienska far plötsligt dör. Jonathan inser när han äter middag på jobbet istället för hemma, en middag som består av en kall övertidspizza att det är en sak han aldrig kommer få igen; Hans fars hemgjorda Napolitanska pizza. Han inser att han måste återskapa den själv för att någonsin få smaka på den igen, och jakten på den nostalgiska pizzan blir hans väg till en annan framtid. En framtid som sätter karriär och relationer på spel. I denna framtid blir han helt insnöad på nattjäst deg, pizzaugnar, mjölsorter och ett begär av att finna smaken av barndomen, men ska han offra allt han jobbat för dessa år och vad är viktigast i livet? Jonathan går så lång att han reser till Italien och till sin fars släkt lilla byn för att finna svaren på barndomsminnena. Där möter han sin farmor som han endast träffat en gång när han var väldigt liten. Hon lär Jonathan precis som hon lärde hans far, att göra familjens pizza, precis som han kommer ihåg den. Jonathans börjar sin resa för att han själv ska få ut något av det. Men vart eftersom han lagar mer mat och bjuder på vänner, familj och framför allt sin son inte äter någonting i början till att älska pappas pizza. Inser Jonathan att karriären inte är allt och familjen och att vara hemma till middag är mycket mer givande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergstrom-j Posted March 21 Share Posted March 21 Jag gillar din story, men jag har dessvärre inte tid att läsa manus just nu på grund av heltids studier, men jag kanske mailar när det är färdigt. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgren1993 Posted March 21 Author Share Posted March 21 Bara mejla på då 🙂 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tegelhuve Posted March 23 Share Posted March 23 Bra jobbat. Din storyline har stort potential. Jag hittar bara ett potentiellt problem framöver. När jag studerar din story ser jag att du i början av berättelsen inte säger något om hans familjesituation, som i slutet är den stora poängen. Är det huvudsakligen en film om att rädda familjen eller en film om att rädda pizzareceptet? LOGLINE 1: En arbetsnarkoman som förbiser sin familj åker till Italien där han lär sig återskapa sin fars pizza recept, som sedan hjälper honom att lära sig trivas mera hemma än på kontoret. LOGLINE 2: En man som inte kan uthärda sina lunchraster utan sin bortgångne fars hemmagjorda pizza måste resa till Italien för att lokalisera sina släktingar och förhoppningsvis lära sig att återskapa sin fars recept. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Json_ Posted April 20 Share Posted April 20 Wow! Vilken story! Den här filmen vill jag se! Vill/kan dock inte binda upp mig på att läsa. Har för lite tid för det 😕 Hoppas någon kan hjälpa dig att realisera filmen! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts