Guldragge Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Hej! Litet vilseledande rubrik kanske. Men det här vill jag göra: Jag vill kunna gå in i enskilda bildrutor och antingen sätta en svart markering över ögonen på en person, eller göra personens ansikte suddigt. Alltså för att skydda identiteten. Nån som vet hur jag gör? Vet att det finns något som heter filmstrip....som man skall importera till Photoshop för att sedan åter importera det till Premiere, eller nåt? Tacksam för svar! Ragge 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 enklast är att bara ta en svart film, finns i file->-new->black strip... lägg den över riktiga klippet, sen så är det bara att ändra storleken på den i motion... du kan ju även använda samma klipp och kopiera den för att blurra.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldragge Posted May 18, 2005 Author Share Posted May 18, 2005 Santafantasma: Tack för ditt svar, det med black video låter klockrent. Skall testa det! Sen när det kommer till blurrningen. Jag vill ju inte blurra hela bilden, utan bara en liten del av den...typ ansiktet på en person. Mvh / Ragge 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 [citat=Guldragge]Jag vill ju inte blurra hela bilden, utan bara en liten del av den...typ ansiktet på en person.[/citat] Då skall du använda dig av Track Matte och använda dig av Blur eller Mosaic på det. Det krävs en del tålamod, att kunna jobba med Nested Sequences samt att ha Effect Controls Window (ECW) dockat i Project Window isället för i Source Window som ju är default, mm. Mer finns här där jag hjälpte Hane för ett tag sedan: Track Matte /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 [citat=Guldragge]Santafantasma: Tack för ditt svar, det med black video låter klockrent. Skall testa det! Sen när det kommer till blurrningen. Jag vill ju inte blurra hela bilden, utan bara en liten del av den...typ ansiktet på en person. Mvh / Ragge[/citat] jo självklart, det jag menade var att du kan kopiera "vanliga" klippet och ändra storleken på det och blurra... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldragge Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Rogge: tack för hjälpen, det gick till slut. Det var rätt avancerat:) Ragge 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts