Jump to content

Blurra vissa partier i en bild Premiere Pro 1.5

Guldragge

Recommended Posts

Hej!

Litet vilseledande rubrik kanske. Men det här vill jag göra:

Jag vill kunna gå in i enskilda bildrutor och antingen sätta en svart markering över ögonen på en person, eller göra personens ansikte suddigt. Alltså för att skydda identiteten. Nån som vet hur jag gör? Vet att det finns något som heter filmstrip....som man skall importera till Photoshop för att sedan åter importera det till Premiere, eller nåt?

Tacksam för svar!

Ragge

Santafantasma: Tack för ditt svar, det med black video låter klockrent. Skall testa det! Sen när det kommer till blurrningen. Jag vill ju inte blurra hela bilden, utan bara en liten del av den...typ ansiktet på en person.

Mvh / Ragge

[citat=Guldragge]Jag vill ju inte blurra hela bilden, utan bara en liten del av den...typ ansiktet på en person.[/citat]

Då skall du använda dig av Track Matte och använda dig av Blur eller Mosaic på det. Det krävs en del tålamod, att kunna jobba med Nested Sequences samt att ha Effect Controls Window (ECW) dockat i Project Window isället för i Source Window som ju är default, mm.

Mer finns här där jag hjälpte Hane för ett tag sedan: Track Matte

/Roger

[citat=Guldragge]Santafantasma: Tack för ditt svar, det med black video låter klockrent. Skall testa det! Sen när det kommer till blurrningen. Jag vill ju inte blurra hela bilden, utan bara en liten del av den...typ ansiktet på en person.

Mvh / Ragge[/citat]

jo självklart, det jag menade var att du kan kopiera "vanliga" klippet och ändra storleken på det och blurra...