Aerdna Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Hejsan! Jag är på jakt efter ett bra och billigt ställe att köpa super-8 film ifrån. Hörde talas om den här tyska firman, http://www.wittner-kinotechnik.de, som verkar väldigt billig, 10-pack K40 för 178,90 EUR. Någon som har beställt därifrån? Eller har ni tips på några andra ställen? / Andrea. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattsand Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 kodak. henke rossmo. be om rabatt. det lönar sig. jag har som minst fått betala 0 kronor per kassett och som mest 80% av listpris. /mattias 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uppsala BildTeknik Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Jag håller med Mattias, Ring Kodak och be att få tala med Henke Råssmo. Henke har varit väldigt hjälpsam med vårat "test-projekt" med Super8. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerdna Posted May 4, 2005 Author Share Posted May 4, 2005 Okej tack för tipset :) Ska testa att ringa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilavs Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Det är kanske ett av mina inlägg du läst om Wittne-Kinotec... Lyckas du inte med Kodak, så råder jag dig beställ hos Wittner, jag har köppt många rullar Kodachrome 40 S-8 hos dem. De är 100% seriösa, "talar" perfekt engelska, du gör också din beställning på engelska. Kolla deras hemsida, gå in på Katalog och klicka på Bestellung så ser du tillvägagångsättet vid beställning. Du betalar via din bank och här använder du EU-betalning kostar 10:- för överföringen. Filmerna kommer efter ca. 10 dagar hem till din dörr, enklare kan det knappast vara. Är det dågot du undrar över sänd mig ett e-male. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerdna Posted May 5, 2005 Author Share Posted May 5, 2005 Ja det låter onekligen väldigt bra. Det känns lite osäkert att betala innan man har fått hem något bara... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluten_cell_nr13 Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 [citat=nilavs]Är det dågot du undrar över sänd mig ett e-male.[/citat] Fast ta gärna diskussionen över forumet så lär vi oss alla något! =D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilavs Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Det efterlystes en eventuell diskusion angående beställning av S-8 film hos Wittner. Tyvärr är det inte så mycket att diskutera det som kan uppstå är praktiska frågor då man kanske inte har så stor rutin på e-handel. Denna form av handel en förtroende fråga eftersom man oftast betalar i förskott och som Aerdna påpekar man känner en osäkerhet, här gäller det att undersöka säljaren så långt man kan. Men de som aggerar inom e-handeln är mycket väl införstådda med att deras verksamhet står och faller med hederlighet. Men der förekommer säker ohederlighet inom denna verksamhet också som i mycket annat där människor är inblandade. Men osäkerheten med förskottsbetalningen är igentligen inte större i denna form av handel än då man beställer en vara per postförskott här betalar du också för en vara utan att haft den i handen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vandraren Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Hej. http://www.supersens.com Här kan du köpa 10-pack för 168,50 euro inkl porto. Jag köpte själv ett 10-pack, inga problem alls. Du mailar ner och beställer vad du vill ha, sen skickar dom sina bankuppgifter som du behöver (IBAN/Bic) för att göra en EU-betalning. Några dagar senare har paketet hemma. Lycka till Hans 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts