Perran Postad 1 maj 2005 Postad 1 maj 2005 Tjenare alla intresserade film-människor! Jag har länge funderat över barn-seriern Skrotnisse och hans vänner, hur den är gjord!? Någon som vet vad för typ av dockor och storlekar den e gjord av eller om allt bara var miniatyrmodeller?? Skulle va tacksam för svar, e jävligt nyfiken på hur den serien producerades! /Perran 0 Citera
jmalmsten Postad 1 maj 2005 Postad 1 maj 2005 Minns jag inte fel så var det egentligen på samma sätt som Thunderbirds och Team America, dvs "Supermarionettation". Fast nog var det utökat med riktiga händer (skådespelare som stack in armarna som med buktalardockor... jag kanske é lite fel ute :o , det kanske helt enkelt var buktalardockor?!) och diverse matte-paintings och en hel del fantasi... nu blev jag också lite intresserad... 0 Citera
phrick Postad 2 maj 2005 Postad 2 maj 2005 [citat=jmalmsten]...Fast nog var det utökat med riktiga händer (skådespelare som stack in armarna som med buktalardockor... jag kanske é lite fel ute :o ...[/citat] Tror att du är alldeles helt rätt ute. :) 0 Citera
ash Postad 6 maj 2005 Postad 6 maj 2005 dom har väl 2 storlekar av varje karaktär, en liten marionett och en stor som man kan använda riktiga händer till 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.