Gå till innehåll

Digitalisera från Hi8 och Mini DV


Recommended Posts

Hej ! Jag hoppas att det finns lite proffs kvar i forumet som kan ge mig råd och tips på vad som behövs. Jag äger en SONY EV-C2000E för formatet Hi 8. Jag har provat att föra över videofilmen till en StarTech USB3HDcap med S-video kabel mellan dom båda. Men ljudet kommer inte med? Funderar på om det kan vara s-videokabeln som inte är gjord så den klarar det. Kanske det finns någon i gruppen som kör med Sonys kassett spelare och har en lösning eller någon som kanske har en lösning eller förslag på hur man skall ordna det. 

Jag har provat att ta över ljudet med en audiokabel separat men inte heller det har jag lyckats med, har nu kört fast med idéer.

Kanske behöver jag investera i någon annan överföring , Pci kort ?

Mvh Björn Ny i gruppen 

USB3HDCAP - Videoinspelningsenhet med USB 3.0 USB-B HDMI-DVI-RCA-VGA S-Video, Startech.JPG

Sony Ev-c2000e Video8 Hi8 Recorder - player.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag förstår din fråga, men det var sannerligen ett tag sedan jag hade anledning att koppla kablar, och minnet är kort.

Det bästa är nog om du hittar en filmskaparförening (exempelvis föreningsdriven lokal-TV-station) i din närhet. Så kan du ta med dig din utrustning dit.

Risken finns ju att problemet beror på glappkontakt eller liknande, och då provar man om det hjälper att byta komponent efter komponent tills man hittar felet.

Hittar du ingen filmskaparförening, berätta då var i landet du bor. De som leder filmutbildning brukar känna till de filmskaparföreningar som ligger närmast.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...