Hane Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 Lite OT kanske men... Skulle till en redigering behöva, vet inte riktigt vad det heter men, det brukar ju finnas Visualizations till mediaspelare. Olika visuella effekter som rör sig i takt till musiken. Det går väl inte att få fram direkt i Premiere misstänker jag men hoppades på att någon kanske vet ett program som kan visa sådana. Nu till det knepiga. Det måste vara "bars". Alltså staplar som rör sig upp och ner. Man skall gärna kunna modifiera färgen och storleken på staplar och bakgrund och även kunna köra dom i helskärm, eller åtminstone ganska stort. Någon som vet?? Har ni något tips som inte uppfyller alla kraven så tas dom gärna emot också. 0 Quote
walfridson Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 trapcode har en behändig plugg för AE Annars kan du ju köra ut viz från mediaplayer i fullskärm och spela in det om du har utgång 0 Quote
jmalmsten Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 fraps borde fungera, har för mig att den kan fånga allt som körs med direct show/directX. I gratisversionen får man bara bild men du har ju ljudet ändå så det borde gå bra... 0 Quote
Hane Posted April 28, 2005 Author Posted April 28, 2005 Captureprogram har jag fått tips om i annan tråd så det räcker bra med "barsen" bar. EDIT: Mediaplayer har en kategori Visuals som heter "Bars and Waves" men ingen av de effekterna har definierade staplar. Där finns "Ocean Mist" "Fire Storm" och Bars, dessvärre är ingen av dessa specielt lika vad jag letar efter. Det skall vara bredare bars och inte så förbannat många. 0 Quote
jmalmsten Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 Prova att färgkorrigera videon om det bara är färgerna som felar. Du kanske också kan fixa någon slags mask eller något för att finjustera formerna på barsen... 0 Quote
Recommended Posts