Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lite OT kanske men...

Skulle till en redigering behöva, vet inte riktigt vad det heter men, det brukar ju finnas Visualizations till mediaspelare. Olika visuella effekter som rör sig i takt till musiken. Det går väl inte att få fram direkt i Premiere misstänker jag men hoppades på att någon kanske vet ett program som kan visa sådana.

Nu till det knepiga. Det måste vara "bars". Alltså staplar som rör sig upp och ner. Man skall gärna kunna modifiera färgen och storleken på staplar och bakgrund och även kunna köra dom i helskärm, eller åtminstone ganska stort.

Någon som vet?? Har ni något tips som inte uppfyller alla kraven så tas dom gärna emot också.

Posted

fraps borde fungera, har för mig att den kan fånga allt som körs med direct show/directX. I gratisversionen får man bara bild men du har ju ljudet ändå så det borde gå bra...

Posted

Captureprogram har jag fått tips om i annan tråd så det räcker bra med "barsen" bar.

EDIT: Mediaplayer har en kategori Visuals som heter "Bars and Waves" men ingen av de effekterna har definierade staplar. Där finns "Ocean Mist" "Fire Storm" och Bars, dessvärre är ingen av dessa specielt lika vad jag letar efter. Det skall vara bredare bars och inte så förbannat många.