Johnathan Posted June 10, 2022 Share Posted June 10, 2022 Att skapa film är något jag brinner för. Därför vill jag bara nämna att jag gärna hjälper till med utlåning av utrustning och mig själv till mindre ideella kortfilmsprojekt. Jag har egentligen allt som behövs i form av kamera, ljus, ljud mm, och kan själv hjälpa till som ljussättare eller fotograf. Har tidigare skapat lite reklamfilm och två kortfilmer. Har försökt leta efter föreningar med liksinnade som är intresserade av att skapa kortfilm, men har inte riktigt hittat någon bra. Om någon vet något får ni gärna säga till. Alla klubbar för fotografi är för att själva ta foton, men alla filmklubbar man hittar är bara för att titta på film, inte skapa : ) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghijohansson Posted June 14, 2022 Share Posted June 14, 2022 Snälla, berätta var i landet du bor. Sveriges film- och videoförbund har lokalavdelningar på vissa orter. Och det finns därtill filmskaparföreningar som ej är med i den riksorganisationen. På vissa orter finns föreningsdrivna lokal-TV-stationer. Vissa är med i öppna kanalen. För övriga kollar du den myndighet som tillhandahåller kabelsändningstillstånd. Ett annat sätt att hitta filmskaparföreningar är genom att fråga kommunens kultursekreterare. På filmutbildningar brukar man också veta eftersom vissa studenter kommer från föreningarna, alternativt placeras elever där för praktik. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts