Gå till innehåll

Skådespelare som söker jobb


skådis

Recommended Posts

Hej! 

Jag är en skådespelare som söker jobb, betalda som obetalda för kortfilmer, musikvideos, långfilmer, sketcher etc. 

Tanken är att ni bygger upp er portfölje med hjälp av mig och jag bygger upp min för mer material till min showreel. Är ni intresserade så kan ni höra av er till mig, så kan jag skicka mitt CV.

Ha de så gott! 

Länk till kommentar
Share on other sites

Då du är intresserad av obetalda uppdrag. Tillåt mig föreslå att du kontaktar filmskaparföreningar i din närhet, exempelvis närmaste föreningsdrivna lokal-TV-station. Dessutom kan du bli medlem på Filmcafe och sedan kontakta de personer i din närhet som enligt sitt CV är regissör, manusförfattare respektive producent.

Förresten, var i landet finns du?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kolla Öppna Kanalens hemsida. Senast jag kollade så var det full fart hos Öppna Kanalen Stockholm. Några av grannkommunerna också aktiva.

Angående filmskaparföreningar som ej sänder teve. Kolla hemsidan för Sveriges Film- och Videoförbund. Där listas medlemsföreningarna.

Alternativt, fråga någon skola med filmutbildningar. Det är vanligt att elever gör praktik hos filmskaparförening, så de har anledning hålla koll.

Eller fråga din hemkommuns kultursekreterare eller motsvarande.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

AKUT!

Om en vecka drar vi igång inspelning för kortfilm i Aspudden, Stockholm.
Filmen skildrar ett par (man&kvinna) som har hamnat i en svacka. Mannen som har besvär med sin hosta kommer att uppsöka läkaren, där provsvaren kommer att ge relationen en dramatiskt vändning.

Jag söker en man som skulle kunna tänka spela läkaren i en scen. 

Projektet är nollbudget, men mat och fika kommer att bjudas på.

Är du eller känner någon som är intresserad, får ni gärna höra av er till mig

Heradismba@gmail.com

allt gott

Heradi

Länk till kommentar
Share on other sites

Tillåt mig föreslå att du använder Filmcafe för att söka skådespelare. Här finns nästan bara folk som vill vara bakom kamera.

Du kan prova med att posta i forumet där. Nästan alla medlemmar är skådespelare.

En annan möjlighet är att fråga hos närmaste amatör-teater. Däremot vet jag ej om det skulle vara meningsfullt för dig att fråga hos Öppna Kanalen Stockholm.

Tyvärr är jag för långt bort för att ställa upp, trots att jag är van vid att dra på mig vit rock för att spela psykiatriläkare Adolf Galenos i Grönköping.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...