Gå till innehåll

johancederholm

Recommended Posts

Sony CineAlta F35 introducerades 2008 och har använts i flera långfilmsproduktioner genom åren.

En kamera som enligt mitt tycke har en mycket vacker färgåtergivning och filmisk bildkvalitet.

Inte den mest praktiska utrustningen, men det är något speciellt att rigga upp denna gamla best! Ibland vill man helt enkelt inte alltid använda det senaste och mest moderna 🙂

spacer.png
 

I nedan video kan ni se blandade testklipp filmade med Sony F35 + Zeiss Flektogon 20mm F/2.8 objektiv.

Kamerainställningar: Dagsljus vitbalans, ISO 450, Slog.
Inspelat i Apple ProRes 444 format via Odyssey 7Q monitor.
Redigerat i DaVinci Resolve.
Musik: The Drive Home by Tanager Kid (Premiumbeat.com)

Bara att höra av er om ni har några frågor eller funderingar kring kameran 🙂
/ Johan

Länk till kommentar
Share on other sites

17 hours ago, ghijohansson skrev:

Vilka ställen i Sverige kan ge teknisk service på en 13 år gammal kamera? Min egen kamera är nästan lika gammal, och jag anar att det inte är lönt att försöka få service på den.

Hej!

Jag vet faktiskt inte, osäker på om det är möjligt i Sverige faktiskt, men beror väl lite på vad ev. fel skulle vara. Är inte ens säker på att Sony fortfarande erbjuder service, men skulle faktiskt tro det (i mån av reservdelar). Det finns även en del eldsjälar som har mycket intresse och kunskap om kameran, som säkert skulle kunna bistå med viss hjälp och service vid behov.

Men man får ju överväga kostnaden när det kommer till äldre teknik, man får helt enkelt vara medveten om att det inte kommer fungera för evigt. Med det sagt så är detta i varje fall en välbyggd kamera, som enligt min mening tål ganska tuffa tag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...