bananskal Postad 13 april 2005 Postad 13 april 2005 Ska ha stillbilder med i min företagsfilm. Vilken upplösning passar bäst för en DV-film? 0 Citera
ThomasPK Postad 13 april 2005 Postad 13 april 2005 Rekommendationen är ju att alltid ha större upplösning än vad filmen är, så du måste minst ha 720 x 576 pixlar (Vilket ju inte ens är en halv MegaPixel...) Om du tänkt zooma i stillbilden, rekommenderas dock högre. Desto högre upplösning från början, desto bättre blir slutresultatet. 0 Citera
bananskal Postad 14 april 2005 Författare Postad 14 april 2005 Ja, det är så jag har gjort nu. Blev kanon! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.