Jump to content

Preview i encore, grusig bild.

sabio_proeliat
 Share

Recommended Posts

Ser all video du tar in i Encore likadan ut?

Encore är ett många gånger segt program som kräver en del av datorn så det första jag tänker på är att din dator kanske inte är tillräckligt kraftfull. Vad har du för dator, processor, minne, hårddisk?

/Roger

[citat=sabio_proeliat]Ja all video likadant.

1 GB ram

3 Ghz pentium IV[/citat]

Ja, den datorn skall det ju fungera på.

Fråga 1: Hur stor är den hårddisk där du har videon på och hur mycket ledigt utrymme finns det kvar på den?

Fråga 2: Ser videon likadan ut i ditt redigeringsprogram?

Fråga 3: Vilket format har videon och ljudet du tog in i Encore?

Fråga 4: Ser videon likadan ut när du brännt ner den på DVD?

Prova att defragmentera hårddisken för att se om det blir bättre: Start > Alla Program > Tillbehör > Systemverktyg > Diskdefragmenteraren

/Roger

[citat=sabio_proeliat]1, 100 gig kvar

2, Nej den ser bra ut i Premiere Pro och när jag spelar den i diverse mediaplayers

3, Avi

4, Har ej testat det.

En annan sak är att varje gång jag ska "build motion menus" så krachar encore.[/citat]

Hmm, allt ser ju bra ut. Prova att bränn en DVD för att se om det ser likadant ut, många gånger så ser det faktiskt bra ut.

Har du encodat dina avi-filer i Encore redan? Om du inte har gjort det, prova och se om det fungerar med tanke på att det crashar när du renderar motion menus.

Vilken version av Encore har du? Jag vet att 1.0 crashade när man kodade avi-filer. Kanske du har 1.0 och det är därför det crashar?

/Roger