Gå till innehåll

"Kommissarie Bahn"


topsy

Recommended Posts

Okej, det dar gick fortare an jag trodde! Var ju bara tre sidor.

 

Det forsta som slog mig var att ni verkar veta hur man skirver enligt formalia och struktur. Det finns inget mera irriterande an felcentrerat, massa hopp hit och dit oc hobegriplighet. Det har ni dock inte!

 

Folk som inte fatta att det har var en komedi e ju helt lost. Bade namnet och den sista scenen ar tydligt rena parodier pa Beck - Hamndens Pris. Om man inte fattar manuset kan jag forsta att man tycker det suger, men for fan manniskor, det ar ju helt UPPENBART att det ar skrivet som en sjalvmedveten komedi! Jag garva bade nar de staller den mest simpla fragan och genast tror att han har nat att dolja, och pa plaster grejen och pa motivet bakom kidnappningen. Samma sak galler med praktikanten, det ar ju ett helt klockrent skamt!

 

Det har ar inte alls ett daligt manus, tvartom har ni lyckats med att gora nagot ganska roligt utan att bli(som man sa latt blir har pa forumet, inkl. mig) extremt pretto i sitt skrivande. Ni har bara skrivet ett pajas-manus ratt upp och ner och det haller definitivt.

 

Det jag skulle rekommendera er ar att lagga till ett par sidor och fa liiite mera sammanhallning i manuset dar ni knyter an til varor det tror att kidnapparen ar kidnapparen(ser eran poang som ni gjort, men fortfarande). Sen anvander ni er av valdigt langa meningar i erat beskrivande, forsok att korta ner lite och fa det att flyta pa battre.

 

Oroa er inte for vad alla torrbollar har pa forumet sagt om er film, jag har last massvis med manus som lagts upp har och erat hamnar definitivt over halften, stort plus for vagad sjalvdistans och medvetenhet, inte bara djupa konstfilmer med extrema teman.

 

Ha re bra/Pandy!

Länk till kommentar
Share on other sites

blev så intresserad efter att ha hört all kritik så att jag reggade ett konto bara för att kunna läsa det. Jag tyckte inte att det var så farligt, visst det var ganska osammanhängande och slarvigt skrivet men handlingen var enligt mig helt ok.

 

ser fram emot filmatiseringen..

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett sådant bra manus kunde inte jag och mina vänner skriva när vi var 15 år. Visste inte ens då hur man skrev ett ordetligt manus. Vi skrev allt för hand, riktigt slarvigt, sen så körde vi bara. Och jag kan säga att våra filmer var betydligt mer osammanhängande än vad folk skriver att erat manus var. Jag tycker ni ska filma detta och känna er stolta. Det kommer sannerligen vara den bästa filmen på eran skola. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...