Asterix Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Varför går det inte att exportera film i mpg format i Premiere pro, går ju bara att exportera i AVI, Quicktime. Är inte detta en stor brist? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Bristen är att inte läsa manualen! ;) File > Export > Adobe Media Encoder Från Adobe Media Encoder kan du exportera MPEG, mm, mm. /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asterix Posted April 11, 2005 Author Share Posted April 11, 2005 Jo, jag vet men jag vill exportera direkt som movie till mpeg format med samma inställningar. Går inte det? Varför har dem då en enskild "Adobe media encoder"? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 [citat=Asterix]Jo, jag vet men jag vill exportera direkt som movie till mpeg format med samma inställningar. Går inte det? Varför har dem då en enskild "Adobe media encoder"?[/citat] Adobe Media Encoder finns för att du skall kunna välja dom inställningar du vill ha när du exporterar till mpeg. Det finns ju massor av presets att välja emmellan och du kan tom skapa dina egna presets med egna inställningar. Att exportera som movie till mpeg går inte via File > Export > Movie men går utmärkt via Adobe Media Encoder. Det går iofs att exportera en avi och ta in den i en separat mpeg-kodare men då står du ju där och måste ställa in olika parametrar ändå... /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts