Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag undrar om det är någon som vet (i sverige) var jag kan köpa själv torkande mask latex, så att jag kan tillverka gummi masker.

Jag vet faktiskt ett ställe i göteborg som säljer sådant här men jag behöver "mask latex" men dom säljer bara skum latex som måste torka på hög värme i en speciell ugn. Ett ställe i USA (www.monstermakers.com) säljer mask latex men jag vill inte köpa saker från utlandet.

• 4 weeks later...
Posted

Nä men jag har letat över stora delar av internet... jag hittar inga sidor heller.... Det enda alternativet är att handla leksaks masker meller göra själv... Om man nu kan det förstås :-)

Kunde ana att de inte va sånna masker du ville ha...

Posted

Om jag har förstått det rätt så vill du ha flytande latex för att göra masker?

Om detta är korrekt så har du två val:

1) Om du bor i Sthlm så tar du T-banan till Duvbo (blå linje), väl uppe ur t-banan så svänger du höger och sedan höger in på Eliegatan. Där går du framåt till första butiken, Svarta Katten. Där säljs flytande latex för masker och vapen. Hälsa till Helena ;-)

2) Om du inte bor i Sthlm så gå in på www.svartakatten.com och beställ eller leta rätt på din lokala Lajvförening som säkerligen kan peka dig i rätt rikting!

• 2 years later...
  • 4 weeks later...
Posted

I sverige är http://www.eksons.se bäst. Adressen kanske sluta me .nu eller så vet ej riktigt, men där kan du köpa flytande latex, men maskerna håller bara i ett 1 år (så står det i alla fall).

Det e bra o ha deras katalog, de finns himla mycke o välja bland