Jump to content

TonyMontanas Filmtips

TonyMontana

Recommended Posts

Några filmer jag har sett nyligen och som jag varmt rekommenderar.

"Eternal sunshine of the spotless mind" 2004

En ny Charlie kaufman film, manusförfattaren som skrev i huvudet på john malkovich. Svinbra film, en av de bästa från 2004.

Handling: Joel och Clementine är ett par som efter ett bråk gör slut med varandra. En dag träffar Joel Clementine igen och försöker prata med henne men Clementine ignorerar honom med repliken- Im sorry,do i know you?

Efter ett tag får Joel reda på att Clementine har suddat ut alla minnen av honom hos ett nytt revolutionerande företag, Joel bestämmer sig för att göra detsamma.

Med Jim Carrey och Kate Winslet i huvudrollerna.

"SAW"2004

Överaskande bra indie-film av en "ny" regisör som heter James Wan.

Ungefär i samma stil som Seven. En mycket bra film där spänningen är hög rakt igenom hela filmen.

Två män vaknar upp i ett rum fastkedjade på var sin sida av rummet. Snart får de reda på att de är i händerna på en seriemördare vid nam "Jiggzaw".

Den här kommer att bli kultförklarad om något år.

"Meet the fockers" 2004

Bästa komedin 2004, en uppföljare till "meet the parents"(släkten är värst) med Ben Stiller och Robert deniro.

Svinrolig film helt enkelt. Bättre än den första.

"Cidade de deus" 2002 ,Guds stad

I say godamn att jag inte såg den här filmen på bio när den släpptes 2002.

Så jävla bra, en av de bästa filmerna från 2002(om inte den bästa).

Handlar om gatugängen i Rio de jenairo(felstavat jag vet) som styr och ställer hur de vill och om en ung pojke son bara vill bli fotograf. Den här filmen måste ses om man älskar film.

"The pianist" Av Roman Polanski 2002

Oscarnominerad för bästa film år 2002 och enligt min mening borde vunnit över A beutiful mind som också är en mycket bra film.

Om en ensam judisk pianospelare som tvingas gömma sig för nazisterna under andra världskriget i Polen. Ingen annan film illustrerar så bra den totalla brist på respekt för människoliv nazisterna hade under WW2.

Om ni inte har sett alla de här filmerna så gör er själv en tjänst och gå se dom på bio om det går, hyr annars. Kan garantera er att ni kommer vara mer än nöjda eferåt. Or better yet KÖP!

Finns fler filmer jag vill rekommendera men de här får räcka så länge.