Gå till innehåll

491 av Vilgot Sjöman


final_cut

Recommended Posts

Är det någon här som har sett 491 av Vilgot Sjöman. Den där omdiskuterade filmen från 60-talet, baserad på en bok av Lars Görling. Har läst själva boken, men filmen finns utgiven på varken VHS eller DVD. Klubb Super-8 borde göra något åt saken...

Länk till kommentar
Share on other sites

Den har väl gått på teve, tillsammans med Nyfiken-filmerna. Men då tyckte de flesta att det mest var porrfilm. Jag tror jag ratade filmerna då, men det är rmycket möjligt jag har andra värderingar nu. Jag kommer knappt ihåg vad den handlade om, mer än att man fick synda 490 gånger innan man blev straffad.

Men jag har också känt frustration i när jag vill se en film och det är helt omöjligt att hitta någon inspelning på ett format jag kan se hemma, inte ens i fildelningsvärlden. Jag vill se "Barnen från frostmofjället" av Rolf Husberg.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har också hört att den visades på SVT, men det var nog för så pass längesen att jag inte brydde mig om denna typ av filmer utan såg mest på Steven Seagal och Dolph Lundgren. Men det är ju en svensk film för f-n, vilka prioriteringar SVT har... Den borde ha visats lite oftare...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...