Gå till innehåll

Navigeringen fungerar inte menyn jag gjort i Encore


Marcus A

Recommended Posts

Jag håller på med mitt projektarbete och har gjort en dvdmeny i Adobe Encore.

Problemet är att när jag spelar skivan på en dvd spelare går det inte att navigera i menyerna, markören står bara på det första alternativet.

På datorn när man navigerar med datormusen fungerar dock menyerna utan några problem.

Någon som vet hur jag kan göra för att få navigeringen att fungera med navigations knapparna på dvd:ns fjärkontroll?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nummer ett är att aldrig testa en DVD-meny i Encore med att klicka med musen. Använd alltid dom knappar som finns längst med i Prewiev-fönstret eller navigera med hjälp utan piltangenterna på tangentbordet. Gör man inte det upptäcker man aldrig om någon knapp är "fel-routad", dvs går åt fel håll eller som det verkar vara i ditt fall, ingenstans alls, så blir det så där, tyvärr.

 

I Encore, tryck Ctrl+7 för att visa knapparnas Routing. Då ser du vart knapparna pekar när du använder DVD-spelarens fjärrkontroll. Du kan ändra hur och vart dom går när man trycker på DVD-spelaren kontroller bättre om du tar bort krysset för Automaticly Route Buttons på Properties paletten. Hur man gör sen står i manualen.

 

För att prewieva en DVD innan bränning i Encore: Ctrl+Alt+Spacebar

 

Har du använt Automaticly Route Buttons, vilket är default, så verkar det iofs konstigt att det inte fungerar på din DVD-spelare. Fungerar några DVD-skivor du bränner i Encore på din DVD-spelare eller är alla likadana?

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Rogge]Nummer ett är att aldrig testa en DVD-meny i Encore med att klicka med musen. Använd alltid dom knappar som finns längst med i Prewiev-fönstret eller navigera med hjälp utan piltangenterna på tangentbordet. Gör man inte det upptäcker man aldrig om någon knapp är "fel-routad", dvs går åt fel håll eller som det verkar vara i ditt fall, ingenstans alls, så blir det så där, tyvärr.

 

I Encore, tryck Ctrl+7 för att visa knapparnas Routing. Då ser du vart knapparna pekar när du använder DVD-spelarens fjärrkontroll. Du kan ändra hur och vart dom går när man trycker på DVD-spelaren kontroller bättre om du tar bort krysset för Automaticly Route Buttons på Properties paletten. Hur man gör sen står i manualen.

 

För att prewieva en DVD innan bränning i Encore: Ctrl+Alt+Spacebar

 

Har du använt Automaticly Route Buttons, vilket är default, så verkar det iofs konstigt att det inte fungerar på din DVD-spelare. Fungerar några DVD-skivor du bränner i Encore på din DVD-spelare eller är alla likadana?

 

/Roger[/citat]

 

Låter som en kille man skulle behöva lite seriös hjälp av framöver.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...