Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, ny på detta fina forum, har försökt kollat runt lite men inte hittat nån bra lösning på mitt problem.

Min sony dcr-hc17 är inte kompatibel med mitt premiere pro, så jag har fått fångat min inspelade video i windows movie maker. Men när man fångar i dv-format där så blir det filer med formatet "videoclip" när man kollar på deras egenskaper i utforskaren. Dessa videoclip kan jag inte importera i premiere och jag undrar då hur jag ska konvertera materialet för att få så lite kvalitetsförlust som möjligt, eller finns det t.o.m. någon möjlighet att pressa in videoclip i premiere?

m.v.h. Tor

Postad

Skönt med snabbt svar :)

När jag ska importera det i premiere står det "importing file" men laddningsrutan laddas aldrig. Hur menar du att jag ska få in materialet i premiere?, kameran upptäcks inte av premiere. Det kan ju också vara nåt konstigt med filerna som winsdows movie maker skapar

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...