Tor nilsson Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Hej, ny på detta fina forum, har försökt kollat runt lite men inte hittat nån bra lösning på mitt problem. Min sony dcr-hc17 är inte kompatibel med mitt premiere pro, så jag har fått fångat min inspelade video i windows movie maker. Men när man fångar i dv-format där så blir det filer med formatet "videoclip" när man kollar på deras egenskaper i utforskaren. Dessa videoclip kan jag inte importera i premiere och jag undrar då hur jag ska konvertera materialet för att få så lite kvalitetsförlust som möjligt, eller finns det t.o.m. någon möjlighet att pressa in videoclip i premiere? m.v.h. Tor 0 Quote
walfridson Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Låter knepigt, vad står det då? Kan ju annars dra in materialet från kameran i premiere. 0 Quote
Tor nilsson Posted March 23, 2005 Author Posted March 23, 2005 Skönt med snabbt svar :) När jag ska importera det i premiere står det "importing file" men laddningsrutan laddas aldrig. Hur menar du att jag ska få in materialet i premiere?, kameran upptäcks inte av premiere. Det kan ju också vara nåt konstigt med filerna som winsdows movie maker skapar 0 Quote
Tor nilsson Posted March 23, 2005 Author Posted March 23, 2005 TACK SÅ RIKTIGTMYCKET Funkar perfekt, fint litet program, nu kan man filma som aldrig förr. tack än en gång Tor 0 Quote
Recommended Posts