ghijohansson Posted February 15, 2018 Posted February 15, 2018 Jag räknar med att inspela dockteater och kombinera med trickfilmning. Någon som har goda råd? Situationen är som följer. Jag håller på att avsluta skrivandet av manus till min tredje nollbudgetlångfilm. Hade tänkt spela in med skådespelare på det vanliga sättet. Men husrenovering kommer att ge mer problem än jag tidigare förstått. Så enklast avstå från skådespelare. Nej, det är inte meningsfullt att skjuta upp eftersom det senare blir renovering i det hus där jag redigerar. Så då är det nog säkrast att spela in med dockor i kombination med trickfilmning. Mjuk belysning av min chromakeybakgrund lär bli problemfritt. Men alla goda råd mottages tacksamt. Jag menar sy dockor som jag sedan kör in handen i. Respektive att jag i vissa scener sätter ben på dockorna. Förmodligen kommer mitt arbete att underlättas om någon tipsar mig om något freeware för slomo. I min förra långfilm använde jag morphsuit eftersom jag den gången hade ett annat problem, men det var mer lärorikt än uppmuntrande. Så det avstår jag helst från. 0 Quote
Recommended Posts