swempa Posted March 17, 2005 Posted March 17, 2005 I DVD architect förstår jag inte hur jag ska göra... hur gör jag dom filerna? 0 Quote
Ior Posted March 17, 2005 Posted March 17, 2005 Det finns ju en större knapp 'Make DVD' på knappraden, testa den. :) 0 Quote
swempa Posted March 17, 2005 Author Posted March 17, 2005 Oj, skrev helt fel.... jag undrar hur jag gör VIDEO_TS och AUDIO_TS filerna beskriv hur du gör när du ska bränna en DVD med hjälp av Architect jag får upp detta meddelandet (Som är en bifogad fil) sedan vet jag inte vad jag ska göra!! HJÄLP!!! 0 Quote
Ior Posted March 17, 2005 Posted March 17, 2005 [citat=swempa]Oj, skrev helt fel.... jag undrar hur jag gör VIDEO_TS och AUDIO_TS filerna beskriv hur du gör när du ska bränna en DVD med hjälp av Architect jag får upp detta meddelandet (Som är en bifogad fil) sedan vet jag inte vad jag ska göra!! HJÄLP!!![/citat] Jag har aldrig bränt med programmet, utan alltid bara preparat filerna och sen använt Nero till att bränna. Kan därför inte svara på vad som är fel, men läs i manualen till programmet. :) http://mediasoftware.sonypictures.com/download/step2.asp?DID=507 0 Quote
swempa Posted March 17, 2005 Author Posted March 17, 2005 Men kan NERO öppna filerna? för jag har också gjort prepare... men jag hittar inte mappen den lägger sig... lokala inställningar...men det finns ingen sådan mapp men ändå lägger sig dom där.... konstigt som fan... 0 Quote
Ior Posted March 17, 2005 Posted March 17, 2005 [citat=swempa]Men kan NERO öppna filerna? för jag har också gjort prepare... men jag hittar inte mappen den lägger sig... lokala inställningar...men det finns ingen sådan mapp men ändå lägger sig dom där.... konstigt som fan...[/citat] I menyn 'Tools' | 'Preferences' | filken 'Burning' ser du var filerna läggs. I Nero kör du sen den vanliga guiden och väljer att skapa en DVD-Video. Du ser att en audio_ts- och en video_ts-mapp nu finns i kompileringsfönstret. Leta upp video_ts-mappen som skapades av DVD Architect och dra den till kompileringen och bränn. Edit: Men när du väljer 'Make DVD' och 'Prepare files' får du ju välja var filerna ska skapas... 0 Quote
swempa Posted March 17, 2005 Author Posted March 17, 2005 Jag hittade mapparna, och nu ska jag leta upp dom i Nero? är det rätt? Men ska jag lägga in själva filmerna också i Nero tillsammans med mapparna (VIDEO_TS och AUDIO_TS)? eller hur funkar det?? 0 Quote
Ior Posted March 17, 2005 Posted March 17, 2005 [citat=swempa]Jag hittade mapparna, och nu ska jag leta upp dom i Nero? är det rätt? Men ska jag lägga in själva filmerna också i Nero tillsammans med mapparna (VIDEO_TS och AUDIO_TS)? eller hur funkar det??[/citat] Alltså, när du exporterar från DVD Architect skapas filer i video_ts-mappen (*.VOB, *.IFO etc) som innehåller allt i DVD:n. I Nero lägger du dessa filer i video_ts-mappen som finns i kompileringen. 0 Quote
Ior Posted March 18, 2005 Posted March 18, 2005 [citat=swempa]ok, sedan är det bara att bränna?[/citat] Precis 0 Quote
swempa Posted March 18, 2005 Author Posted March 18, 2005 Har nog köpt fel DVD-skivor!!! Det står DVD-R for data.. 0 Quote
Ior Posted March 18, 2005 Posted March 18, 2005 [citat=swempa]Har nog köpt fel DVD-skivor!!! Det står DVD-R for data..[/citat] Det går att bränna data, film eller vad du önskar på vilka DVD-skivor som helst, bara brännaren stödjer skivorna... I Nero väljer du skapa 'DVD' | 'DVD Video' | knappen 'New': http://img203.exs.cx/img203/7139/dvd3cw.th.jpg Du drar video_ts-mappen som skapades av DVD Architect till DVD-kompileringen och bränner sen. Det ligger väl filer i video_ts-mappen som skapades av DVD Architect? 0 Quote
swempa Posted March 18, 2005 Author Posted March 18, 2005 Ja, det ligger filer i mappen, det vet jag! 0 Quote
Recommended Posts