Gå till innehåll

Teaser kortfilm "Vilse" 2015


KristofferP

Recommended Posts

Hej.

 

Här är en teaser för en kommande kortfilm som är i post produktion. Filmen handlar om en kvinna och hennes hund som finner sig helt vilse i en till synes oändlig skog. Hon känner att allt är förlorat tills hon kommer fram till en eldstad och får hopp om att det finns någon mer där ute i skogen, frågan är bara om det är en vän eller fiende.

 

 

 

Lite tekniskt information: Filmen är inspelad med väldigt simpel utrustning, Canon legria + gopro, eftersom jag tyvärr inte fick tag i kameran som jag ville använda mig av pga olika skäll. Därför är kontrasten något hög tyvärr, dock något som kommer gradas till slutfilmen som bör vara klar i Januari-Februari om allt går som det ska.

 

Jag skulle uppskata alla kritik som kan ges, även om teasern är relativt kort.

 

Mvh

Kristoffer

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej tack för tankarna.

 

Jump cutet är till för att visa på kontrasten mellan lugn och panik, något som jag vill få fram i filmen. Alltså skillnaden av den lugna harmoniska naturen mot känslan av panik för situationen. Överlag så är känslan relativt varm just nu, men kommer bli något mer kall och kvälls känsla när slutprodukten är klar om jag får till gradingen och klippningen som jag vill ha.

 

Repliken har betydelse men tyvärr blev de fel på tagningarna av repliken och jag måste vänta på att min skådespelare kommer tillbaka från utlandet innan jag kan ta om den, hehe, men den ska vara högre än vad den är. Vad menar du med pararellkanal a la thriller ?

 

Filmen är relativt lugn men blir något mer intensiv mot slutet, kanske för lugn nu när jag tänker på det, måste nog ha det i åtanke när jag klipper så det inte blir för långdraget!

Länk till kommentar
Share on other sites

Snygga bilder och mångsidigt filmade. Extra bra när hunden springer i förgrunden. Jag skulle prova med att ändra kronologin lite:

 

Kvinna sitter sorgsen

VILSE

Hon vandrar

Skogen och vandringen verkar ändlös

Hon närmar sig någons eldstad

En farlig gestalt dyker up

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...