Gå till innehåll

Minireportage/musikvideo


Acman

Recommended Posts

Hej! Är en nybörjare som är helt självlärd. Har endast tittat på youtube föreläsningar samt läst på lite. Jag filmar med en canon 6d har ett 24-105L objektiv och en billigare röde mic och en H2 zoom.

 

Jag följde med Rojfans en dag dvs Dalkurd supportrar. Ge gärna feedback, vad skulle jag gjort annorlunda. Var dock lite snälla;) och utgå ifrån att jag är nybörjare.

 

 

Klicka på länk nedan för klippet på 6min

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag svarade på din kanal men jag säger det här också jag tycker filmen är bra helt enkelt. Är det handhållet det mesta eller med stativ? Själv kör jag med blackmagic designs pocket cinema kameror och har skaffat en Beholder 3 axis stabiliserings manick då den inte har någon inbyggd stabilisering.

 

Din kamera funkar fint blir bra färger tycker jag och om ljudet kommer från den så har den bra ljudkretsar får man nog säga (eller är det zoomen?) Kollade lite filmer med den på youtube och din är bland dom bättre som jag hittade kanske den bästa till och med.

 

Kom att tänka på en sak som man i och för sig kunde tänka på men man förstår ju att filmen kanske i första hand är för supporters till klubben. Mot slutet kan det nog upplevas som att den kunde kortas av men å andra sidan så måste det ju vara häftigt för folk att få se sig själv in action så att säga så det är nog mycket en smaksak.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Aettan! Tack för svar!

 

Du har rätt att den kanske är lite lång! De säger ju att när man klippt klart ska man klippa lite till! Ska tänka på det!

 

Jag använder Marvels cinestyle inplugg till canon. Med det inplugget blir de väldigt lätt att färgkorrigera sedan!

 

Tack för feedbacken det värmer

 

/Wahab

 

PS: ÖSNKAR MIG EN BLACKMAGIC!

Länk till kommentar
Share on other sites