Gå till innehåll

Hjälp med Sony DVD arcitecht


swempa

Recommended Posts

[citat=swempa]Hej!

 

kan någon förklara för mig hur man gör när man ska göra en meny i detta programmet?!

Hur börjar jag?[/citat]

Tja, så fort du startar programmet finns där en meny, även om dess inställningarna nog inte är rätt. Välj 'New' i Arkivmenyn och ändra till korrekta bild- och ljudinställningar (PAL 720*576 och AC-3 2.0, kanske?).

Sen är det bara att leta upp de filmer som ska finnas i menyn i Explorerfösntret nere till vänster och dubbelklicka på dem så infogas de i menyn med en knapp. Flytta runt alla knappar som du behagar och kör sen 'Preview' där du kontrollerar så allt funkar som du vill. Sist kör du 'Prepare DVD' där du skapar (och bränner direkt om du önskar) färdiga filer för bränningen av DVD:n.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=swempa]Tack Ior!

det var skitsnällt av dig att förklara! tack...

 

Men är det bara att "bygga" vidare om jag vill att det ska finnas en undermeny?[/citat]

Ja, precis. Du infogar en till meny (med knappen eller genom att högerklicka i menyträdet) och förflyttar dig mellan menyerna genom att dubbelklicka på dem.

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Hur f*n lägger man in en bild i "knapprutorna"?

alltså, jag vill ha en knapp där det både är en liten bild och text, hur gör jag?

 

2. går det kanske också att lägga in små filmsnuttar?

 

3. På min meny har jag lagt in "PLay Movie", men hur ska jag göra sedan, så att datorn fattar att det ska spelas upp?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=swempa]1. Hur f*n lägger man in en bild i "knapprutorna"?

alltså, jag vill ha en knapp där det både är en liten bild och text, hur gör jag?

 

2. går det kanske också att lägga in små filmsnuttar?

 

3. På min meny har jag lagt in "PLay Movie", men hur ska jag göra sedan, så att datorn fattar att det ska spelas upp?[/citat]

Jag sa ju att det bara är att dubbelklicka på en video i Explorerfönstret så infogas en knapp med bild+text för den filmen. I egenskaperna för knappen (längst till höger i bild) väljer du vilken frame i filmen som visas i knappen. Du kan även ändra från stillbild till animerad, då en del av filmen snyggt spelas upp i knappen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...