timofej Postad 2 februari 2015 Postad 2 februari 2015 Hej, Jag har gamla Digital Video 8 band där en del av mina hemmavideor ligger. En gång i tiden exporterade jag mina bearbetade filmer tillbaka till banden. Jag har bestämt mig för att flytta materialet till hårddiskar. Men redan vid det första försöket stötte jag på problem. När jag lägger den nyssfångade filen på en tidslinje i PP CS6 och försöker spela upp den är ljudet förvrängd. Det låter som i en intervju av en skyddad vittne - väldigt lågt frekvens. Hastigheten verkar dock hänga ihop med videon. Felet inträffar först efter 5-10 minuter i videon för att sedan stanna kvar. Under själva processen att fånga video är det inget fel med ljudet som kommer från högtalarna dock. Jag trodde först att något gick snett när jag fångade videon men jag testade igen med exakt samma resultat. Jag är väldigt konfunderat över det och vet inte riktigt vad jag ska börja. Är det någon inställning i PP som jag missat? Gäller inställningen när jag fångade videon eller när jag spelar upp den? Går det att åtgärda? Om allt blev dåligt skulle helt klart skylla på inställningarna. Men de första 5-10 minuterna blev ju bra! Kan det vara hårdvarurelaterat (videokamera som jag fångar video från)? Jag kan inte hitta någon logik. Skulle någon kunna hjälpa mig? 0 Citera
Max_H Postad 6 februari 2015 Postad 6 februari 2015 Hur låter det i VLC eller Mediaspelaren? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.