Liljekonvaljen Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Hej! Jag undrar om det går att klippa ut delar ur ett projekt och sedan klistra in detta i ett nytt projekt? Självklart behöver man ju ange källan till klippen i det nya projektet men jag syftar på att få med all information om längd på klipp, var i originalklippet de är klippta, tidsförlopp mellan klipp o s v. Jag har försökt få till det i Adobe Premiere Elements 12 men har inte lyckats. Finns det något sätt? Anledningen är att jag verkar behöva dela upp ett projekt på ca 1 h i flera delar och skapa delfilmer för att sedan lägga till dessa till en komplett då programmet kraschar vid efterarbete i det stora projektet. Tacksam för svar! 0 Quote
Max_H Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Det är en funktion som bara finns i Premiere Pro. Du kan testa att markera klippen på timeline, kopiera och sen stänga projektet och öppna ett nytt och klistra in det som finns i datorns "Minne" från förra projektet. Det fungerar i PPro men har aldrig provat i Elements. 0 Quote
Liljekonvaljen Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Hej Max! Jag har provat att göra som du föreslog men det fungerar ej. Antar att det är en Pro-funktion då. När det gäller mitt problem med efterarbetet så kommer jag inom kort att bifoga datorinformation i min tråd för problemet. Jag har sett att den informationen efterfrågas för att kunna hjälpa till med allehanda fel och problem med programvaror. Så håll gärna utkik i den tråden! Tack så länge! 0 Quote
Recommended Posts