Gå till innehåll

Flytta delar i ett projekt till nytt projekt - Adobe Premiere Elements 12

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag undrar om det går att klippa ut delar ur ett projekt och sedan klistra in detta i ett nytt projekt?

Självklart behöver man ju ange källan till klippen i det nya projektet men jag syftar på att få med all information om längd på klipp,

var i originalklippet de är klippta, tidsförlopp mellan klipp o s v.

Jag har försökt få till det i Adobe Premiere Elements 12 men har inte lyckats. Finns det något sätt?

Exempel.jpg

Anledningen är att jag verkar behöva dela upp ett projekt på ca 1 h i flera delar och skapa delfilmer för att sedan lägga till dessa till en komplett då programmet kraschar vid efterarbete i det stora projektet.

Tacksam för svar!

Postad

Det är en funktion som bara finns i Premiere Pro. Du kan testa att markera klippen på timeline, kopiera och sen stänga projektet och öppna ett nytt och klistra in det som finns i datorns "Minne" från förra projektet.

Det fungerar i PPro men har aldrig provat i Elements.

Postad

Hej Max!

Jag har provat att göra som du föreslog men det fungerar ej. Antar att det är en Pro-funktion då.

När det gäller mitt problem med efterarbetet så kommer jag inom kort att bifoga datorinformation i min tråd för problemet. Jag har sett att den informationen efterfrågas för att kunna hjälpa till med allehanda fel och problem med programvaror. Så håll gärna utkik i den tråden!

Tack så länge!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...