Yunopim Postad 20 november 2014 Postad 20 november 2014 Tjena. Då vi ska dokumentera ett världsrekord så måste jag kunna spela in nonstop i ca 52 timmar. Jag har en halvkass filmkamera just nu så tänkte att man kanske skulle kunna fixa ett 128gb minneskort, skulle detta räcka? Eller går det spela in direkt ifrån kameras till hdd'n på datorn? :f 0 Citera
Max_H Postad 21 november 2014 Postad 21 november 2014 Om ett minneskort räcker? Hur långt är ett snöre? ( = Omöjligt att svara på utan att veta vilken kamera som ska användas). Men vet du bitrate etc är det enkelt att räkna ut. Vet du inte det, spela in 1 minut, kopiera till datorn och räkna lite. Beroende på kamera, dator och HDD kan du säkert spela in till en dator men det beror ju på kameran, ex vissa kameror stänger av sig om dom inte spelar in något på minneskortet/bandet etc, Är det superviktigt (låter ju så) skulle jag pröva på riktigt... //M 0 Citera
Tolin Postad 21 november 2014 Postad 21 november 2014 Det bästa alternativet för 50 timmars kontinuerlig inspelning är som sagt att spela in direkt till en dator med rejäl hårddisk. Då gäller det att datorn har ett sk capture card med HDMI-in / Firewire-in / Composit-in eller vad din kamera nu stödjer. En del DSLR-kameror och enklare videokameror stödjer även USB-capture, eller "Webcam funktion" som det ibland beskrivs som. Kvalitén här blir ju då oftast bra lidande. Enklast kan vara att plocka upp en modern HD-webcam. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.