bylletski Postad 29 oktober 2014 Postad 29 oktober 2014 Hej. Märkt att i många filmer när skådisar går jämte fönster, bilar och så vidare så speglas ju inte kameramannen, regissören eller teamet fast fönstret och bilden är i samma vinkel, hur gör de det? 0 Citera
maxbrand Postad 30 oktober 2014 Postad 30 oktober 2014 Det har gjorts på många olika sätt men vad som är populärt nu är att fejka speglarna genom att lägga greenscreen och sen sätta en bild på i efterhand som spegelbilden. Men ofta kan det lösas genom att vara lite fyndig med var man sätter kameran i bilden. Det är inte allt för sällan man kan se kameran i speglingar heller, kolla t ex på folk som kör bil med solglasögon på, där har jag i ett flertal filmer sett reflektioner av kameran och annan utrustning. 0 Citera
Peus Postad 30 oktober 2014 Postad 30 oktober 2014 Jag jobbar delvis med just removals av diverse likt reflektioner i speglar, fönster och solglasögon så tja, det går att planera sig ur det eller så ringer man mig - nu mer, en tjugio år sedan eller så, så var det rejält mycket knivigare och det blir hela tiden lättare, verktyg likt boujou och mocha samt avancerade keyers m.m. har förändrat vad man kan göra radikalt. Mvh /Pontus w 0 Citera
speaker Postad 12 mars 2015 Postad 12 mars 2015 Särskolestämplad - en film tagen direkt ur verkligheten, hur ser svensk särskola ut? Vilka chanser har man att komma ut i samhället efter att ha gått särskolan? Per, 30 år idag, går 4 år i gymnasiesärskolan, leder till utanförskap och att han blir tvungen att flytta och börja om, är i beroendeställning och måste få stöd av samhället då självförtroendet är i botten. Det där nätverket som ger tryggheten försvinner, vännerna försvinner och familjen förväntar sig att samhället ska stötta upp. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.