anders10 Postad 24 september 2014 Postad 24 september 2014 Nu har jag införskaffat P Pro CC och sitter här och testar mig fram.. :) En sak som jag direkt slås av är hur putteliten all text är överallt i mitt program. Precis allt är så att jag behöver förstoringsglas för att se vad det står. Från välkomstfönstret till hela leyouten inne i programmet. All info är i superminiatyr. Förmodar/hoppas att det går att ändra någonstans? Har sökt på nätet nu i flera timmar efter tips men det kommer bara till hur man ändrar textstorlek.. Någon som vet? Mvh Anders 0 Citera
Max_H Postad 25 september 2014 Postad 25 september 2014 Byt glasögon eller skärm eller bägge :) Skämt åsido, många "pro-redigerare" vill ha det smått för att få plats med MYCKET på skärmen. Den funktionen du letar efter finns inte - än. Adobes "motor" för gränssnittet är åldrad och kommer från och med nästa version (kommer snart) vara helt nyskriven. Då kommer du i alla fall att kunna ändra på storleken i projektfönstret... resten kommer senare :) 0 Citera
Pehrbau Postad 25 september 2014 Postad 25 september 2014 Jag har PP CS5 som funkar bra men jag har precis samma problem med textstorleken och annat ¨"smått". Mitt standard program är Edius Pro 7 som visserligen har ganska små texter men i alla fall läsbara med mina gamla ögon. Mina skärmar är 21 tum. Borde ha större skärmar men mitt bord är för litet. 0 Citera
anders10 Postad 25 september 2014 Författare Postad 25 september 2014 Aha..misstänkte det :) Har en 17" laptop som jag sitter 40 cm ifrån med glasögon på.. Ändå känns det som miniatyrskrift. Van nu vid P Elements där det är precis tvärt om med rejäla stora knappar och tydliga texter. Men ok då kommer det att uppdateras framöver förhoppningsvis. Stort tack/Anders 0 Citera
Max_H Postad 25 september 2014 Postad 25 september 2014 Aha... har också 17" laptop som brukar ha 1920 x 1080 eller tom 1920 x 1200. Faktiskt inge vidare. Bättre att köpa en extra 24" skärm om man sitter mycket. 0 Citera
Max_H Postad 10 oktober 2014 Postad 10 oktober 2014 Två timmar i h.264 1080 blir ju rätt svårt att få in på 4: ish Gb i bra kvalitet. Men om du formaterar USB-stickan med exFAT så klarar den STORA filer och fungerar på Mac/PC. Då kan du ju välja någon av de presets som redan finns för h.264 1080. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.