Jump to content

första frågan..P Pro cc Hur ändrar man storlek..

anders10
 Share

Recommended Posts

Nu har jag införskaffat P Pro CC och sitter här och testar mig fram.. :) En sak som jag direkt slås av är hur putteliten all text är överallt i mitt program. Precis allt är så att jag behöver förstoringsglas för att se vad det står. Från välkomstfönstret till hela leyouten inne i programmet. All info är i superminiatyr. Förmodar/hoppas att det går att ändra någonstans? Har sökt på nätet nu i flera timmar efter tips men det kommer bara till hur man ändrar textstorlek.. Någon som vet?

Mvh Anders

Byt glasögon eller skärm eller bägge :)

Skämt åsido, många "pro-redigerare" vill ha det smått för att få plats med MYCKET på skärmen. Den funktionen du letar efter finns inte - än.

Adobes "motor" för gränssnittet är åldrad och kommer från och med nästa version (kommer snart) vara helt nyskriven.

Då kommer du i alla fall att kunna ändra på storleken i projektfönstret... resten kommer senare :)

Jag har PP CS5 som funkar bra men jag har precis samma problem med textstorleken och annat ¨"smått".

Mitt standard program är Edius Pro 7 som visserligen har ganska små texter men i alla fall läsbara med mina gamla ögon. Mina skärmar är 21 tum. Borde ha större skärmar men mitt bord är för litet.

Aha..misstänkte det :) Har en 17" laptop som jag sitter 40 cm ifrån med glasögon på.. Ändå känns det som miniatyrskrift. Van nu vid P Elements där det är precis tvärt om med rejäla stora knappar och tydliga texter. Men ok då kommer det att uppdateras framöver förhoppningsvis.

Stort tack/Anders

• 2 weeks later...

Två timmar i h.264 1080 blir ju rätt svårt att få in på 4: ish Gb i bra kvalitet. Men om du formaterar USB-stickan med exFAT så klarar den STORA filer och fungerar på Mac/PC.

Då kan du ju välja någon av de presets som redan finns för h.264 1080.