filmkotten Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Hej, jag gjorde bort mig i helgen när jag filmade ett bröllop.Jag skulle göra en intervju med en av gästerna ute på stan och hade glömt mottagaren till myggan på hotellet. Valde tyvärr att ta ljudet med kamerans interna mic (canon 5 dm2) istället för att rusa tillbaks till hotellet. Problemet är att jag har en jäkla massa bakgrundsljud från bilar m.m som jag inte kan reducera bort på något sätt. Sitter i audition cs6 och har kämpat som tusan med detta. noicereduction och hissreduction brukar vara en bra hjälp men i detta fall får jag inte till det. Någon här som är ljudfantast som skulle kunna hjälpa mig? 0 Quote
Jesper Magnusson Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Du kan ladda ner demoversionen av Izotope RX3 och testa dig fram. Komplicerat program, men kan göra fantastiska grejer. Förvänta dig inga mirakel från en kameramick dock... 0 Quote
filmkotten Posted July 10, 2014 Author Posted July 10, 2014 Tack för tipset, nej jag väntar mig inga mirakel, dock så hoppas jag att det går att använda i filmen. 0 Quote
Recommended Posts