andreas ljung Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Hej! Har ett problem med min kamera som jag inte får bukt med. När jag inte filmar i skarpt utomhusljus blir bilden brusig/kornig. Det jag har förstått är att det såklart handlar om ljusinsläppet. Jag skulle vilja ändra ISO-värdet men hittar det ingenstans. Har filmat med bländaren på max öppning ihop med ett gråfilter, för kortare skärpedjup, och även utomhus blir då bilden kornig. Nån som är duktig på den här kameran? /Andreas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Det heter Gain istället för ISO på AC90 men det finns originellt nog inga gain-inställningar utan du får högre gain när du vrider bländarringen förbi 2.8. Ser du något gain-värde på skärmen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas ljung Posted June 15, 2014 Author Share Posted June 15, 2014 Okej. För när den passerar 1,7 så går den över i att visa db, från noll upp till 30. Då förändras alltså inte bländaren utan iso/gain ökar istället? Alltså minimalt brus på Gain 0? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Precis, gissar att du inte ska gå över max 18 i gain, helst mindre. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas ljung Posted June 17, 2014 Author Share Posted June 17, 2014 Tack så hemskt mycket! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts