Medelheim Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Tjena! Vi var ett väldigt litet team som begav oss ut för att spela in Domino Majestics första musikvideo. Vi använde oss av en Canon EOS 550D och en GoPro i vissa sekvenser. Kommentera gärna eftersom detta är vår första video och vi planerar att göra många fler. =) Alla tips och all feedback är jätteuppskattad. Här är resultatet: 0 Quote
Medelheim Posted June 9, 2014 Author Posted June 9, 2014 Mer info: Vi var sex personer (inklusive bandet) och alla hade flera uppgifter. Vi filmade under tre dagar på tre olika platser + en fjärde dag med inklippsbilder. Sedan tog post-production väldigt lång tid eftersom alla arbetade idéellt och det enda vi hade råd att satsa var tid (+ tidigare inköpt utrustning) Anton Alfredsson filmade och redigerade. ( Anton Alfredsson on Vimeo ) Som sagt, kolla gärna och säg vad ni tycker. Tack på förhand! 0 Quote
Medelheim Posted November 24, 2014 Author Posted November 24, 2014 Här är resultatet: Och här är en liten bakomfilm som visar hur vi gjorde! 0 Quote
El_SamuelO Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Mitt första intryck var att jag gillar den. Kompositionen, speciellt i början med transporteringen mellan scener, var imponerande för att vara den första videon och fotot såg ändå bra ut. Klippningen var i bra takt och rytm till musiken. Fokuspullarna fick det att se mer levande ut i vissa tillfällen. Allmänt proffsig look, dock inte riktigt min genre på musik eller visuell stil. Hade velat sett lite mer färg och ljusstyrka. Kanske lite mer substans i det narrativa än att det bara ska se coolt ut :) Ni verkar ha knytit an musikens text och atmosfär tillsammans med filmen, men för mig passade inte temana ihop. Kan ha varit så som Fesley säger att videon är bättre än låten. Bra jobbat, ser fram emot att få se mer av er! :D 0 Quote
Recommended Posts