Jump to content

Var hittar man billigt och bra manfrotto-stativ?

Recommended Posts

Posted

Hej,

Efter att ha filmat en hel del med vanliga simpla 500kr-stativ så fick jag häromsist låna ett manfrotto-stativ, och upptäckte att skillnaden ju var gigantisk! Att ett stativ kunde vara så bra. Och det var ändå ett väldigt enkelt sådant stativ. (Är väl framförallt videohuvudet eller vad det heter jag syftar på). Mycket enkelt att få mjuka rörelser och så vidare.

Ja, så nu vill jag alltså köpa ett manfrotto-stativ. Videohuvud 501 verkar ju vara bra efter vad jag läst så ett sådant tänkte jag satsa på, tillsammans med någon form av trebent stativ som inte behöver vara speciellt avancerat, miniDV-kamera som skall sitta på det så...

Men frågan är, var hittar jag detta billigast? Hittade ett kit med MA501 huvud och 055BK stativ för 2 315 på nätet (http://www.digicom.nu/products/product.asp?pid=11507). Men så tillkommer ju frakt och annat så det blir ju en del. Finns det inte att få tag på billigare nånstans som någon känner till? Eller rekommenderar ni någon annan kombination av stativ/huvud som är bra och billigare?

Tacksam för svar!