Gå till innehåll

Var hittar man billigt och bra manfrotto-stativ?


DeCaf

Recommended Posts

Hej,

 

Efter att ha filmat en hel del med vanliga simpla 500kr-stativ så fick jag häromsist låna ett manfrotto-stativ, och upptäckte att skillnaden ju var gigantisk! Att ett stativ kunde vara så bra. Och det var ändå ett väldigt enkelt sådant stativ. (Är väl framförallt videohuvudet eller vad det heter jag syftar på). Mycket enkelt att få mjuka rörelser och så vidare.

 

Ja, så nu vill jag alltså köpa ett manfrotto-stativ. Videohuvud 501 verkar ju vara bra efter vad jag läst så ett sådant tänkte jag satsa på, tillsammans med någon form av trebent stativ som inte behöver vara speciellt avancerat, miniDV-kamera som skall sitta på det så...

 

Men frågan är, var hittar jag detta billigast? Hittade ett kit med MA501 huvud och 055BK stativ för 2 315 på nätet (http://www.digicom.nu/products/product.asp?pid=11507). Men så tillkommer ju frakt och annat så det blir ju en del. Finns det inte att få tag på billigare nånstans som någon känner till? Eller rekommenderar ni någon annan kombination av stativ/huvud som är bra och billigare?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...