Gå till innehåll

Vad ska man köpa


mathce

Recommended Posts

Jag har bara fotat innan och använder nu min canon eos 1100D att filma med men vill ha något bättre. Dock är budgeten rätt så tajt.

 

Har kollat på videokameror i prisklass 2-3000 kronor, räcker de? Eller är de bara skit, ska jag fortsätta filma med min kamera och spara ett par tusenlappar till, eller hur ska man göra?

 

Vad bör man kolla på när man köper videokamera?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, du lär få betala mer. Därför att du blir tvungen att även köpa mikrofon och kamerastativ. Och förmodligen är det väl även aktuellt för dig att köpa ett videoredigeringsprogram.

 

Du kanske skulle engagera dig i någon organisation där det finns videoutrustning till utlåning. Jag kan inte se var du bor men föreningsdrivna lokal-TV-stationer respektive filmskaparföreningar finns i ett flertal kommuner. Om du inte själv hittar någon sådan organisation så föreslår jag att du frågar någon som undervisar i film på gymnasiet. Jag menar, eftersom de som läser film på gymnasiet ofta gör praktik på sådana organisationer så är det vanligt att filmlärarna känner till organisationerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...