freddebergwall Postad 14 december 2013 Postad 14 december 2013 Tjena! Kolla gärna in vår film som vi gjorde som skolprojekt. All kritik tas emot... Detta var vår första filmproduktion och nu har vi lärt oss hur MYCKET tid en filmproduktion ta egentligen... så för att vi ska utvecklas som filmskapare ta vi som sagt gärna emot kritik! om du vill se mer av våra filmer så besök vår kanal eller vår facebook-sida https://www.facebook.com/cykelskolan luras inte av namnet ;)) 0 Citera
GubbenGrus Postad 14 december 2013 Postad 14 december 2013 Skön rulle 98/100, palla inte kolla hela eftersom jag lider av svår cp-damp. Jag är nyfiken på vad du använde för att filma dom två första scenerna när tomten sover? Imponerande stadiga och smidiga glidningar. Jag bygger nämligen en doly på räls. 0 Citera
freddebergwall Postad 14 december 2013 Författare Postad 14 december 2013 Tack du! oj tråkigt att höra.... :// till dom första två scenerna har vi använt en camera-slider som var på 1,5 m lång ungefär och vi riggade upp den på två stativ för att för maximal stadighet! 0 Citera
freddebergwall Postad 20 december 2013 Författare Postad 20 december 2013 Tack! kul att höra! Ja tyvärr är inte ljudet det bästa... vi har använt en ljudinspelare och den har inte varit vår bästa kompis.... men till nästa video kommer vi använda en zeppelinare med bom, se denna videon där vi även använt en annan kamera canon XF3005 och en bom :) 0 Citera
freddebergwall Postad 20 december 2013 Författare Postad 20 december 2013 Ja, det är lite svårare om man har filmat med en enklare DSLR-kamera o gå över till en semiprokamera men det är riktigt bra kvalitet o rolig kamera. Vi hade tänkt att börja på manus till tomtebarn 3 men nu är vi inte alls sugna på just den filmen... vi kommer göra en annan kortfilm men en helt ny story med bättre karaktärer osv :) men tomtebarn 3 ligger på listan över filmer som någon gång i framtiden kommer göras :)) 0 Citera
freddebergwall Postad 21 december 2013 Författare Postad 21 december 2013 jaa, den mest stora anledningen till att vi använder semipro är att vi kan använda en mikrofon med bom till kameran vilket vi inte kan till DSLR om man inte ha en XLR ingång förstås 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.