Gå till innehåll

Tracking


Lucio Fulci

Recommended Posts

Tjenare tjenare allihop

 

Innan jag vill ställa min frågan så vill jag veta exakt varför är det så viktigt att när man ska göra en tracking av ett klipp i tillexempel Mocha så måste klippets FPS matcha nån av Mochas FPS.

 

Tack för hjälpen

För Mocha så ska det inte spela någon roll, problemet ligger sen i hur den skickar data till t.ex. after effects eller andra program, att tracken jämfört med bilden som trackas kommer glida isär gentemot varandra. Därför är det viktigt att hålla koll på 23,976, 24, 25, 29,97, 30, 50, 60, etc...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Jag filmar med min Samsung galaxy s2 och jag kommer i håg att jag hade importerat ett klipp i AE och när jag ville kolla på mitt klipps FPS så att jag kan hitta en matchande i mocha så var mitt klipps hastighet bara 23, och det finns inte så, det finns bara 23,976. Så om jag stöter på sån problem vad ska jag göra? finns det ett program eller sätt att andra klippets fps eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...