Peter R Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Hej! Jag har sammanställt en sida med olika exempel på komprimeringar som är vanliga i samband med visning av video på nätet. Sidan är några år gammal men den är fortfarande aktuell. Jag har tidigare använt den till våra kunder för att de skall få en bild av hur deras film kommer att se ut på nätet och de kan (tillsammans med oss) välja vilken komprimering de är intresserade av. Nu tänkte jag att det kanske fanns några här på forumet som ville ta del av det. Komprimeringarna är gjorda till både ReelPlayer och Mediaspelaren med en Matrox RT2500 redigering. Men dessa komprimeringar är egentligen generella oavsett vilket redigeringskort man använder. Det är samma videosekvens till alla komprimeringarna för att man skall kunna jämnföra dem. Där finns info om kbps och storlek på filen. LANDSKRONA VISION KOMPRIMERINGSEXEMPEL En vacker dag kommer jag att komplettera listan med mpg, qicktime och andra komprimeringar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Så trevligt, flitigt jobbat :) Kanske bör skriva ut vilka program du har komprimerat med. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter R Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 [citat=walfridson]Så trevligt, flitigt jobbat :) Kanske bör skriva ut vilka program du har komprimerat med.[/citat] Det är redigerat med Premiere 6.0 och Matrox RT2500. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts