Gå till innehåll

Komprimeringsexempel


Peter R

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har sammanställt en sida med olika exempel på komprimeringar som är vanliga i samband med visning av video på nätet. Sidan är några år gammal men den är fortfarande aktuell. Jag har tidigare använt den till våra kunder för att de skall få en bild av hur deras film kommer att se ut på nätet och de kan (tillsammans med oss) välja vilken komprimering de är intresserade av. Nu tänkte jag att det kanske fanns några här på forumet som ville ta del av det.

 

Komprimeringarna är gjorda till både ReelPlayer och Mediaspelaren med en Matrox RT2500 redigering. Men dessa komprimeringar är egentligen generella oavsett vilket redigeringskort man använder. Det är samma videosekvens till alla komprimeringarna för att man skall kunna jämnföra dem. Där finns info om kbps och storlek på filen.

 

LANDSKRONA VISION KOMPRIMERINGSEXEMPEL

 

En vacker dag kommer jag att komplettera listan med mpg, qicktime och andra komprimeringar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...