frehåk Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Jag har köpt följande grafikkort och instalerat det i min dator: PowerColor Radeon 9600 AIW 128 MB DDR AGP, ATI All in wonder 9600, Retail Det har bla Tv-ingång och analoga bild/ljud ingångar/utgångar. I pinnacle och ett annat videoredigeringsprogram så finns följande alternativ vid capture: ATI Rage Theater video capture Vilket betyder att jag kan ta in analog Bild/ljud via detta grafikkort, men... i Premiere pro 1.0 som är det program som jag jobbar med finns inte detta alternativ och inget annat heller förutom DV-ingången. Varför är det så? Hur ska jag göra för att kunna ta in Analog bild/ljud direkt till pro? I de andra programmen så har jag inte behövt göra något för att det analoga bild/ljud ingångs alternativet skulle dyka upp. Det fanns där automatiskt när grafikkortet var installerat! Vem kan hjälpa mig med detta problem?? Tacksam för svar! /F. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frehåk Posted March 7, 2005 Author Share Posted March 7, 2005 Det måste ju vara någon som har nått att säga om detta! Jag kan ju inte vara den ende som stött på problemet! Kom igen nu, jag behöver hjälp, tack!! /F. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted March 7, 2005 Share Posted March 7, 2005 Premiere Pro kan bara fånga via Firewire eller via dedikerade fångarkort som kan ta emot analog video såsom Matrox, Canopus. Att fånga via grafikkort går alltså inte i Premiere Pro. http://www.adobe.se/products/premiere/main.html /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts