Jump to content

Vill du vara med och göra en riktigt bra novellfilm?

Daniel Hållquist

Recommended Posts

Hej, jag heter Daniel och jag söker efter teammedlemmar till min novellfilm, ”Att bli sedd”, som jag planerar att spela in sommaren 2014. En film om en man som heter Johan, arg, ensam, avtrubbad, som en dag ser hur Hanna, kassörskan på den lokala mataffären, tittar på honom, verkligen stirrar. Varför gör hon så för? Är det för att hon är intresserad? Johan blir hur som helst nyfiken och får plötsligt fokus …

Låter det intressant? I så fall kan ni följa denna länk: http://forum.voodoofilm.org/kolla-mitt-manus/31399-man-vaeljer-inte-sin-faerg-8-a.html, så kommer ni till en tråd där ni kan läsa manuset.

Det kommer bli min allra första novellfilm, jag har främst gjort kortfilmer innan men i takt med att jag alltmer börjat hitta mig själv som manusförfattare och även fått upp självförtroendet som regissör så känner jag att blivit dags för en film med längre format.

Det är min önskan att ni som svarar på denna annons inte bara hjälper mig med denna produktion, utan att ni även hjälper mig med andra, för jag tror det är smart om vi gör något enklare tillsammans innan vi kastar oss in i att göra en novellfilm. Jag är dessutom med i en humorgrupp som heter Pumas Pamas och vi har flera kortare produktioner inplanerade, men på grund av att vår fotograf och ljudtekniker flyttat ifrån Stockholm så är vi i behov av kompetenta personer som kan ta ansvar för det tekniska.

Det är först och främst fotograf och ljudtekniker som jag vill komma i kontakt med, men även scripta och klippare är välkomna att höra av sig. Det vore också guld värt om någon skulle vilja axla ansvaret som producent så att jag som regissör endast kan fokusera på det kreativa.

Samtliga får en symbolisk summa i lön för ert arbete.

Vad säger ni? Är ni sugna? Hör i så fall av er på: clarkhallquist@hotmail.com

Hälsningar,

/Daniel

• 4 months later...
  • 3 months later...