maxv Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Lite invecklad fråga kanske. I elements. Jag skapar till exempel en text, eller effekt. Kopierar denna så att jag får två identiska klipp på tidslinjen. Vill göra ändringar i kopian, då blir originalet också ändrat. Varför? Hur gör jag så att originalklippet inte ändras medan jag trixar med kopian? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Det är en (irriterande) egenhet Elements delar med Premiere Pro (fram tills senaste versionen av Pro). Duplicera texten i projektfönstret och dra ner den nya kopian till timeline. Då får du en andra version av texten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxv Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Tack. Irriterande är bara förnamnet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts