Anders Myrdahl Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Tjena! Såg den här vackra musikvideon och gillar verkligen den matta nästan grå dimmiga bilden. Hur får man till det så? Sänka kontrasten som tusan eller är det någon sorts tint? Förklara utförligt om det är någon som vet! Tacksam för svar! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Det är ganska likt cross proccesing stilen. Det är alltså när man framkallar film i kemikalier som var ämnade för annat märke. Fel kemikalier helt enkelt. T.ex. i kemikalier för ColorNegative film. Gör följande. Ta fram Curves i T.ex. After Effects eller Resolve I After effects kan man välja vilken färg man vill jobba på i själva Curves fönstret. I Resolve är dom redan uppdelade. Ta den röda curvan och gör en så kallad S kurva. röda kanalen får alltså mer kontrast. Gå nu till den Blåa Kanalen och dra ner Highlights genom att flytta ner pricken uppe till hoger i kurvan Sen drar du upp Shadows genom att dra upp pricken nere till vänster (fortfarande kurvan för Blå kanal) Lägg nu på lite kontrast i den Gröna kurvan genom en lätt S kurva. Samma som röd kanal men inte lika mycket. Det är en bra grund för färgerna. Sen kan du gå till Luma kurvan och göra en omvänd S kurva (Tar bort kontrast) Vill du få det mjölkigare kan du lägga på en Levels (i After Effects) och dra upp "Output Black" tills du är nöjd. I Resolve drar du upp LIFTen Skicka en kort sekvens av din video så kan jag visa hur det blir. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Myrdahl Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Wow tack för det utförliga svaret! Jag jobbar inte på någon just nu, jag såg bara musikvideon och fattade genast ett tycke för den snygga graden. Jag ska testa det du skrev. Som sagt, thanks a bunch! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts